יום רביעי, 21 במאי 2008

תכנון העבודה.

פרק ראשון.
מהו דוד השמש?
בפרק זה נספר על דוד השמש, מבנה הדוד, ועל פעולת המרת האנרגיה.
פרק שני.
התפתחות דוד השמש.
בפרק זה נציג את התפתחותו של דוד השמש מהמצאתו ועד היום.
פרק שלישי.
מה הקשר בין הצבע והגודל לטמפרטורה?
בפרק זה נבדוק מה יותר מחמם - שחור או לבן, כיצד אנרגיית אור הופכת לחום, מהי קרינה, ומה מחמם יותר – דוד שמש קטן או גדול.
פרק רביעי.
חקר - ניסוי.
מטרה: באיזה אופן משפיע הצבע על התחממות המים?
תיאור הניסוי: ניקח שתי פחיות שימורים ריקות. אחת נכסה בנייר לבן ואחת בשחור.
נמלא מים ונמדוד טמפרטורה של המים בתחילת ניסוי.
נעמיד את פחיות המים בשמש, ונמדוד טמפרטורה כל חצי שעה.

הערכת מידע.

א. הערכה ראשונית.

1. מהי סמכותו של האדם או הארגון שיצרו את פריט המידע?
האם נכתב ע"י אדם פרטי, קבוצה או ארגון?
ע"י אדם פרטי.
האתר "ויקיפדיה" הוא אתר שבו כל אדם יכול לכתוב, בין אם הוא ילד או מבוגר.
אפשר לדעת מי כתב את המידע, אך זהו רק שם, ואי אפשר להגיע אל הכותב.
בדרך כלל, קטע אשר נכתבו בו דברים לא נכונים, או שכתוב בצורה לא טובה, נמחק.
כך שאם הקטע עדיין נמצא באתר, סימן שהוא נכון.
האם מצוין תואר או תפקיד הכותב? על מה הוא מעיד?
לא.
האם יש שייכות לגוף מוכר ובעל סמכות? (לדוגמא, גוף אקדמי או מסחרי).
לא.
מהי הסיומת של כתובת הדף?
Org.
האם נתקלתם בשמו של כותב זה גם בדפים אחרים שקראתם?
כותב יכול לכתוב גם ערכים נוספים.

2. עד כמה פריט המידע עדכני ומעודכן?
האם יש תאריכים על הדף המורים על זמן הכתיבה?
לא.
האם יש תאריכים על הדף המורים על זמן עדכון המאמר?
לא.
האם התוכן מעיד על עדכניות?
לא.
האם האתר משתנה מדי פעם בפעם?
כן.

3. האם המידע מוצג ומאורגן ברמה גבוהה?
האם המידע מאורגן כך שאפשר למצוא בקלות את מה שצריך בלי לבזבז זמן?
כן. בכל דף (בכל נושא) יש כותרת, פתיחה ותוכן עניינים, כך שאפשר לראות מה בדיוק יש באותו עמוד ומאפשר גם הגעה לחלק אליו אני רוצה להגיע.
האם הניסוח בהיר ונוח לקריאה?
כן.

ב. הערכה לפי תוכן.

1. האם המידע אמין ואפשר לסמוך עליו?
כיצד הגיעו למידע שרשום כאן?
לא ידוע.
האם יש ציטוטים ממקורות מוסמכים?
לא.
האם מוצגת רשימת מקורות?
כן, אבל יש בה מקור אחד בלבד.
האם המידע אובייקטיבי ואינו מוטה?
אובייקטיבי.
האם נכרת מגמתיות כלשהי?
-
האם יש התמקדות רק בדברים שליליים או חיוביים? (רומז על כך שיש הטיה במידע).
אין התמקדות לא בדברים שליליים וגם לא בחיוביים.
האם מוצגות דעות או עובדות?
עובדות.

2. עד כמה המידע מדויק?
האם יש טעויות במידע? (אפשר לדעת באמצעות הצלבת מידע עם מקורות אחרים).

לא.
האם המידע תואם את המידע המוצג במקורות מידע אחרים?
כן.
האם יש נתונים מספריים, גרפים, טבלאות?
יש אחוזים, אך אין גרפים או טבלאות.

3. עד כמה המידע מקיף את הנושא?
האם פריט המידע מקיף נושאים רבים?
כן.
האם כל נושא ממוצה לעומק? או אולי כתוב בשטחיות?
בכל נושא כתוב הרבה, כמה שצריך ולא פחות.
דרך הכתיבה היא טובה, עמוקה ולא שטחית.
מה מלמדת אותנו כתובת הדף? האם היא ארוכה (סימן שהאתר מורכב וגדול), או האם היא קצרה יותר? מה הסיומת שלה?
כתובת הדף ארוכה, באתר יש עוד ערכים רבים.
האם יש קישורים לאתרים אחרים בהם יש מידע נוסף על הנושא?
כן.

יום שלישי, 6 במאי 2008

מקורות מידע.

1. דודי שמש ואנרגיה סולארית.
האתר עוסק בתאים הסולריים, אשר נקראים גם תאים פוטו-אלקטרים,
בחישובי אנרגיה, והיתרונות והחסרונות של האנרגיה הסולרית כיום.

2.
דוד שמש - ויקיפדיה.
באתר ישנם ההיסטוריה של הדוד, מבנה דוד השמש, אופן פעולתו,
ועל דוד השמש בישראל.

3.
lasolar.
האתר עוסק בעיקר במים חמים ובחשמל בעזרת השמש.

4.
דוד שמש – שמיש גם בחורף.
האתר עוסק במחירי דוד השמש, באתר ישנם תרשימים ובהם תיאורים-
איך נראה דוד השמש, על המבנה עצמו, ועוד.

5.
מתי להחליף דוד שמש?
האתר עוסק במידע- מהי התקלה הנפוצה ביותר,
מתי יש להחליף את דוד השמש, כמה עולה לקנות דוד שמש חדש, ועל האחריות.

6. טיפים לצרכן – דודי שמש.
האתר עוסק במידע כללי על דוד השמש, והתקנתו.
על קולטי שמש, האצת חימום המים, מסנן אבנית ותו תקן, אביזרי התקנה קבועים, טיפול בגוף חימום וקולטי שמש, וטבלת התאמה לנפח הדוד לפי מספר הנפשות.